Geoblog.pl    fibaki    Podróże    Mazury 2014    Szaleństwa czas dalszy

Szaleństwa czas dalszy

Polska, Kretowiny

Pogoda nam sprzyja, choć od dwóch dni zapowiadają deszcze więc pierwszą część dnia spędzamy na zielonej plaży. Chłopcy skaczą do wody, coraz to bardziej modyfikując figury. Był to również dzień, w którym Kubuś zemścił się na mnie wrzucając mnie do wody. Na szczęście to przewidziałam i o pierwszym zamoczeniu się w wodzie zdecydowałam sama. Ewolucją skoków były skoki z łódki na środku jeziora. Chłopcy ubrani w kapoki skoczyli raz i potem już do wyspy musieli dopłynąć o własnych siłach. W końcu obiadu za darmo się nie dostaje :-) Przypłynęli zmęczeni ale szczęśliwi, wciągając potem bez namysłu banana i monte. Ok 14 zbieramy się do Ostródy, gdzie chcemy zjeść obiad, zrobić zakupy i obejrzeć zamek krzyżacki z XIV wieku. Decydujemy się na knajpę nad jeziorem i o ile długo nam przychodzi czekać na obiad, o tyle po fakcie uważamy, że był to dobry wybór. Na deser są lody... Tak, pamiętam ten smak... Budka z lodami na Tumskiej/Nowy Rynek w Płocku! Kremowo-śmietanowy smak nastoletniego życia ... Na koniec najbardziej prozaiczna część naszej wyprawy - zakupy! Podczas gdy spokojnie dokonujemy wyboru produktów najwyższej jakoście w Biedronce, nad naszym terenem przechodzi burza i potop. W minutę zalane rynsztoki i woda płynąca po ulicach daje wrażenie scen jak z apokaliptycznego potopu. Wsiadamy więc do samochodów, jedziemy 30 km do Kretowin, zamawiamy prom i dostajemy łódkę z silnikiem elektrycznym, na którym ledwo co mieścimy się w szóstkę my, zakupy i pies. Korzystając z momentu po deszczu znajdujemy jakieś indoorowe zabawy. Za chwilę się jednak wypogadza i po deszczu nie zostaje nawet ślad... Chłopcy strzelają z nowo nabytych łuków i kusz, siostra daje łupnia Łukaszowi w badmingtona i generalnie jest miło ... :-)