Geoblog.pl    fibaki    Podróże    Grecja (Kos) 2016    Błogie lenistwo

Błogie lenistwo

Grecja
Grecja, okolice Kardameny

Szacun dla mojego męża od rana! Do północy raczyliśmy się drinkami, wprawdzie były lekkie, ale zawsze trochę alkoholu w nich było, a on wstał przed 7, by wyjść na bieganie. Ktoś mógłby powiedzieć, że to tylko 6 km, ale jak się do tego doda różnice poziomów, piekielny upał od rana i ostatni bieg 12 kwietnia, to wygląda to już inaczej. Obudził mnie taki spocony… fuj! A po odświeżeniu się poszliśmy na śniadanie, przygotowani już do leniuchowania.

Nic nie robienie jest męczące, przerywane co chwila posiłkami czy koniecznością uzupełnienia szklaneczek z wodą lub shandy. Był też epizod z rezydentką, która zorganizowała spotkanie informacyjne dla Polaków. Jak nie mamy szczęścia do pokojów z widokiem na morze, tak do rezydentów mamy go jeszcze mniej. Być może jest to kwestia wyobrażeń i oczekiwań, ale przekaz informacji pozostawiał wiele do życzenia. Od kogoś, kto przebywa tu jakiś czas nie chcemy słyszeć „sprawdzę”, „dowiem się” czy "wrócę do Państwa z informacją” w kwestiach, zdawać by się mogło, podstawowych. Niemniej jednak zdecydowaliśmy się na dwie wycieczki fakultatywne, co do których decyzję podjęliśmy zresztą już wczoraj.

Hotel w głównej mierze jest zajmowany przez Polaków, Rosjan i Brytyjczyków. Jak to zwykle bywa, poziom prezentowany przez ludzi jest różny i trochę niezależny mimo wszystko od narodowości. Pijani w sztorc są zarówno Polacy, Rosjanie jak i Brytole. Odzieżowo, poziom jest wyrównany do kolacji. Potem widzimy już wypindrzone Rosjanki, ubrane w futra i złoto, równie wypacykowane Polki w szpileczkach i srebrnych sukienkach w cekiny, najbardziej casual pozostają Brytyjki noszące jeansy i T-shirty, ale do torebek Prada. Nie pasuję tu z moim umiłowaniem do wykwintnej prostoty :) Przypominam sobie o tym ilekroć korzystamy z tej formuły wakacji.

Po kolacji udajemy się do baru, gdzie poprzedniego wieczoru musieliśmy z jakiegoś względu zapaść w pamięć, albowiem barmanka pyta czy to samo co wczoraj czyli campari z sokiem pomarańczowym. Łukasz wszedł w bliższą relację z barmanem, zgodnie z przewodnikiem turysty kurortowego, i dostał whisky spod lady. W barze zaczepiają nas Irek i Mariola i tak nam mija wieczór na pogaduszkach o wszystkim, od romansu Andrzeja Dudy zaczynając, prze imigrantów i nasz stosunek o nich, po egzotyczne podróże po tym małym, jak się okazało, świecie.