Geoblog.pl    fibaki    Podróże    Birma 2016    Dzień 15 - Opuszczamy Księstwo Shan w poszukiwaniu plaż ...
2016

Dzień 15 - Opuszczamy Księstwo Shan w poszukiwaniu plaż ...

Birma
Birma, Nyaungshwe

PRZEZ PRYZMAT MAŁGOSI

Dzień w zamierzeniu transferowy więc z zasadny nudny. Zjedliśmy śniadanie, dokupiliśmy parę drobiazgów wedle indywidualnych życzeń (torebki z pytona birmańskiego dla Madzi jednak nie będzie) i zrobiliśmy wymeldowanie z hotelu ok 1.
do odjazdu autobusu jeszcze 5 godzin, więc co tu zrobić z tym czasem … ?

Rzut okiem w prawo na salon masażu i 90 minut upłynęło na relaksie birmańskiego masażu relaksacyjnego. Niczym młodzi bogowie odebraliśmy bagaże z hotelu i udaliśmy się na przystanek autobusowy z zamiarem zjedzenia czegoś w jego okolicy.
ażeby być bardziej precyzyjną, to ja miałam ochotę na lunch, bo Łukasza już po raz trzeci rozbierała zemsta Buddy. Musiał gdzieś kiedyś sporo nagrzeszyć skoro dotyka go taka karma … :(

Odjeżdżamy punktualnie o 18.00. Ten sam motyw przewodni jeśli chodzi o autobus. Stewardessa, napoje, przekąski, szczoteczki do zębów i chusteczki odświeżające. I tylko miejsca mniej i jakby niższy standard. Ale dojedziemy choćby nie wiem co! To przecież tylko 13 godzin w autobusie …

K.N.
K.N. - 2016-11-12 15:08
WIEZIENIE INSEIN:

Polozone niedaleko dawnej stolicy kraju Yangon (Rangun) wiezienie Insein zyskalo sobie miano jednego z najsurowszych i najokrutniejszych miejsc odbywania kary na terenie Azji.
W okresie panowania junty wojskowej na terenie wiezienia Insein dochodzilo do licznych przypadkow fizycznego i psychicznego torturowania wiezniow. Wiele z tych przypadkow konczylo sie smiercia skazanych.
Wsrod tortur fizycznych wymienia sie takie jak: pelzanie na kolanach i lokciach po sciezkach pokrytych ostrymi odlamkami kamieni, bicie wiezniow gumowymi rurkami wypelnionymi piaskiem, podtapianie wiezniow az do utraty przytomnosci, szczucie wiezniow psami, porazanie pradem elektrycznym, wieszanie za nogi na wysokosci 8-10m i szereg innych.
Obecnie sytuacja poprawila sie nieco, ale wtajemniczeni twierdza, ze tortury nadal sa stosowane.
Poza tym, wiezienie to "slynelo i nadal slynie" z ogromnej korupcji i handlu narkotykami. W ten ostatni preceder podobno zamieszanych jest od 50 do 70% funkcjonariuszy.